Stichting Roer

Hoe zijn wij ontstaan?

Wij zijn een jonge organisatie die in 2011 is opgericht. Onze docenten hebben allen veel ervaring binnen het onderwijs en met het begeleiden van leerlingen . Vanuit hun passie voor onderwijs willen onze docenten samen met iedere leerling het  te bereiken doel vaststellen en vanzelfsprekend halen.

Enthousiaste docenten

Ons team bestaat uit enthousiaste en ervaren docenten die het leuk vinden om leerlingen op een duidelijke, maar vooral op een begrijpelijke wijze te woord te staan. De begeleiding is op maat. Iedere leerling is immers anders en onze aanpak dus ook. Wij bekijken met de leerling wat er aan de hand is en hoe we daarbij op de beste manier kunnen helpen. Samen zoeken we naar de beste manier om succes te kunnen behalen. Een uitgebreid intakegesprek gaat daarom altijd aan de begeleiding vooraf.

Wie zijn wij?

Stichting Roer begeleidt leerlingen in het voortgezet onderwijs en middelbaar beroepsonderwijs (ROC). Ons doel is leerlingen te begeleiden en bij te staan in hun studie, zodat zij goed voorbereid overgaan naar een hoger leerjaar of met succes het eindexamen vmbo, havo of vwo behalen.

Dit doen wij onder andere door het geven van bijlessen, huiswerkbegeleiding en examentrainingen in onderstaande vakken. Tevens bieden wij individuele begeleiding in het verwerven van studievaardigheden.

VMBO/ROC (alle niveaus) HAVO/VWO
– Nederlands/Engels/Duits – Nederlands/Engels/Duits