Stichting Roer

OAT Accountancy examentraining!

Neem je in januari 2021 deel aan de landelijke OAT Accountancy? Volg dan een examentraining!

Wij bieden je de beste voorbereiding op je examen met aandacht voor Audit en Assurance (controleleer), ICAIS (administratieve organisatie inclusief COSO) en Financial Accounting (externe verslaggeving). De trainingen zijn in Almere, op loopafstand van station Almere Muziekwijk. Alle lessen worden verzorgd door ervaren docenten, die daarnaast lesgeven op hogescholen en universiteiten. Sinds 2016 slaagt 80 procent van onze deelnemers voor de OAT.

Naar aanleiding van de laatste ontwikkelingen rondom het coronavirus (COVID-19), continueren wij onze aangescherpte voorzorgsmaatregelen. Onze primaire focus ligt op het waarborgen van de gezondheid en het welzijn van onze cursisten en medewerkers. Daarom verzorgen wij in tegenstelling tot voorgaande jaren geen trainingen aan grote groepen.

Onze medewerkers zijn extra alert op persoonlijke hygiëne en mogelijke ziekteverschijnselen en nemen alle richtlijnen van het RIVM in acht. Zo begroeten we elkaar niet met het geven van een hand en blijven we op 1,5 meter afstand. Ook verzoeken we je vriendelijk om zorgvuldig met deze richtlijnen om te gaan.

Al onze trainingen en cursussen worden vanaf nu gegeven aan “small groups”: maximaal 4 studenten per les.

Je kunt je inschrijven voor 1 van onderstaande pakketten:

Pakket A   € 650,-

• Totaal 18 uur les en daarnaast 2 dagen examentraining in december

Pakket B       € 950,-

• Totaal 30 uur les en daarnaast 2 dagen examentraining in december

Inschrijven per e-mail, stuur je gegevens naar: info@stichting-roer.nl

Voor info bel/app: 06-14670169 of 06-83532016

Onderwerpen OAT training Stichting ROER OAT januari 2021

A&A (=CB):

• controleverklaring
  • controlebevinding uitwerken naar verklaring/accountantsverslag/managementletter
  • Toepassing VGBA / ViO
  • NOCLAR
  • Controle van een post of proces, inclusief het maken van een cijferanalyse.
  • Afwerken van controlebevindingen met frauduleuze en/of witwas-elementen.
  • NV COS en casespecifieke toepassing: bijvoorbeeld welke gevolgen hebben gebeurtenissen na balansdatum voor de verdere afronding van de controle.
  • Op welke wijze vormt de accountant zich een oordeel over de continuïteit van de onderneming.
  • De deskundigheid van derden.

ICAIS (=AO):

• Typologieën: Handel, productie, dienstverlening, waaronder ook new economy bedrijven. Inclusief bijbehorende processen.
  • COS 315 (inherente en bedrijfsrisico’s)
  • Ontwerpen van het internal control framework volgens COSO, in samenhang met de vijf componenten:
  • Controle-omgeving
  • Risico-analyse
  • Beheersingsmaatregelen
  • Informatie en Communicatie
  • Monitoring

FA (=EV):

• Kapitaalbelangen
  • Stelselwijzigingen
  • Bijzondere waardevermindering en terugneming
  • Onderhandenprojecten en voorzieningen
  • Schattingswijzigingen, foutenherstel
  • Vreemde valuta
  • Leasing
  • Financiële instrumenten
  • Personeelsopties
  • VPB
  • Activering, waardering, resultaatbepaling, presentatie en toelichting

Door Corona kunnen wij geen groepen van 15/16 studenten tegelijk de OAT training geven. Daarom hebben we een ander concept bedacht. Pakket A bestaat uit 18 uur les te beginnen in Oktober op zaterdagmiddag en doorlopend naar December. Pakket B bestaat uit 30 uur les. Het is het zelfde maar neemt meer zaterdagen in beslag ( naar aanleiding van je keuze wordt in overleg met de docent dan, de voor jou, best uitkomende zaterdagen bepaald) Er zullen dan hooguit drie tot vier studenten in een ruimte zitten met behoorlijk afstand. In de kerstvakantie zal er dan een examentraining volgen van twee middagen. Door de training  in kleine groep te verdelen wordt het meer een privéles en is er tijd en aandacht voor persoonlijke problemen op gebied van de opleiding en het uiteindelijke examen in Januari 2021.

Hopende dat het duidelijk is en je de bedoeling begrijpt wil ik je heel graag inschrijven voor de lessen/training voor OAT maar wil ik eerst graag van je weten of je dit programma wel aan kunt i.v.m de wijzigingen.

Daarna volgt dan een kort intake gesprek met de Docent.

Graag je HRA en Deloitte bundel en eventueel laptop meenemen.

Mocht het zo zijn dat je wel gebruik wilt maken van de OAT training of als je denkt het toch nodig te hebben maar je kunt niet op zaterdag dan is daar altijd nog de mogelijkheid tot privé les in overleg met de docent.

Let op…..er zijn al een aantal aanmeldingen voor de eerste groep dus wij proberen ruimte te maken voor een tweede groep. Mocht je interesse hebben, meldt je dan zo spoedig mogelijk aan.

Ik hoor het graag van je.

info@stichting-roer.nl

Met vriendelijk groeten,

Administratie Stichting Roer

Lida Koelman