Stichting Roer

OAT Accountancy examentraining!

Neem je in januari 2022 deel aan de landelijke OAT Accountancy? Volg dan een examentraining!

Wij bieden je de beste voorbereiding op je examen met aandacht voor Audit en Assurance (controleleer), ICAIS (administratieve organisatie inclusief COSO) en Financial Accounting (externe verslaggeving). De trainingen zijn zowel online mogelijk als op locatie in Almere en Lelystad. Alle lessen worden verzorgd door ervaren docenten, die daarnaast lesgeven op hogescholen en universiteiten. Sinds 2016 slaagt ruim 80 procent van onze deelnemers voor de OAT. In 2021 is bij ons 89,4 % van de deelnemers geslaagd.

Naar aanleiding van de laatste ontwikkelingen rondom het coronavirus (COVID-19), continueren wij onze aangescherpte voorzorgsmaatregelen. Onze primaire focus ligt op het waarborgen van de gezondheid en het welzijn van onze cursisten en medewerkers. Daarom verzorgen wij in tegenstelling tot voorgaande jaren geen trainingen aan grote groepen.

Onze medewerkers zijn extra alert op persoonlijke hygiëne en mogelijke ziekteverschijnselen en nemen alle richtlijnen van het RIVM in acht. Zo begroeten we elkaar niet met het geven van een hand en blijven we op 1,5 meter afstand. Ook verzoeken we je vriendelijk om zorgvuldig met deze richtlijnen om te gaan.

Al onze trainingen en cursussen worden vanaf nu gegeven aan “small groups”: maximaal 4 studenten per les. Je kunt ook kiezen voor privé-les. Wij hanteren voor een privé-les het tarief van EUR 50 per uur. Small group vanaf EUR 25 per uur per student.

Voor info bel of app ons: 06-14670169

Na aanmelding volgt altijd eerst een vrijblijvend intake-gesprek met de docent.

Let op…..op dit moment zijn bijna alle beschikbare plekken gereserveerd. Mocht je interesse hebben, meld je dan zo spoedig mogelijk aan.

Ik hoor het graag van je.

info@stichting-roer.nl

Met vriendelijk groeten,

Administratie Stichting Roer

Lida Koelman

Onderwerpen OAT training Stichting ROER OAT januari 2022 en mei/juni 2022

A&A (=CB):

• controleverklaring
  • controlebevinding uitwerken naar verklaring/accountantsverslag/managementletter
  • Toepassing VGBA / ViO
  • NOCLAR
  • Controle van een post of proces, inclusief het maken van een cijferanalyse.
  • Afwerken van controlebevindingen met frauduleuze en/of witwas-elementen.
  • NV COS en casespecifieke toepassing: bijvoorbeeld welke gevolgen hebben gebeurtenissen na balansdatum voor de verdere afronding van de controle.
  • Op welke wijze vormt de accountant zich een oordeel over de continuïteit van de onderneming.
  • De deskundigheid van derden.

ICAIS (=AO):

• Typologieën: Handel, productie, dienstverlening, waaronder ook new economy bedrijven. Inclusief bijbehorende processen.
  • COS 315 (inherente en bedrijfsrisico’s en maatregelen van interne beheersing)
  • Ontwerpen van het internal control framework volgens COSO, in samenhang met de vijf componenten:
  1. Controle-omgeving
  2. Risico-analyse
  3. Beheersingsmaatregelen
  4. Informatie en Communicatie
  5. Monitoring

FA (=EV):

• Kapitaalbelangen
  • Stelselwijzigingen
  • Bijzondere waardevermindering en terugneming
  • Onderhandenprojecten en voorzieningen